הכנה לראיונות בתקשורת

לעבור מסך ולהעביר מסר – זו המיומנות שנרכשת אצלנו בסדנאות ההכנה לראיון עיתונאי.

אנו מבטיחים שדרוג ניכר במיומנויות ההופעה של המשתתפים במתן ראיונות והעברת מסרים אפקטיביים ומשכנעים בתקשורת.

1: במרכז הסדנאות אנו עורכים סימולציות אישיות לכל בעל תפקיד בהתאמה לתרחישים בהם הוא צפוי להתראיין ולהופיע בפני קהל ומצלמה.

2: הסימולציות נערכות בדימוי מצבי אמת הצפויים עפ"י הנושאים והתרחישים שיוגדרו ע"י הלקוח והדובר

3: נתרגל ראיונות שונים: אולפן, סינקים, ראיונות רדיו, צילום לניו מדיה מסיבת עיתונאים.  

צוות הצילום שלנו יגיע עם כל הציוד והתפאורה, ולאחר הדרכה בליווי סרטונים ודוגמאות נתרגל מול מצלמה כל משתתף בראיונות עיתונאים המותאמים לתפקידו והתרחישים הרלוונטיים. אחרי משוב מקצועי בו משתתפים כלל חברי הקבוצה נתרגל בשנית ובשלישית והשיפור יהיה ניכר ומיידי. לקוחות שעברו אצלנו הכנה יודעים להופיע ולהשפיע.

הנה התכנים בסדנת הכנה לראיונות בתקשורת:

רטוריקה טלווזיונית:

  • משפטי סאונדבייט- גיבוש סינקים ואינסרטים לראיון + סדר פעולות לראיון סינקים.

  • מודל הפירמידה - מודל פשוט ומיידי לגיבוש מסר בהתאמה לקהל היעד.

  • תקשורת שכנועית-  7 שיטות רטוריות מעשיות למסר תקשורתי ומשפטי מחץ משכנעים ואפקטיבים: תקבולת דו צדדית, פן אישי, מגבירים, מטאפורה, סיפור, פנייה למוח הימני, ABT.

  • סרטוני הדגמה-  שיטות מסרים וסאונדבייט בפוליטיקה הישראלית והאמריקאית

התנהלות בראיון:

  • גשר למסר- טכניקות להעברת המסר הרצוי אל מול שאלות המראיין- סרטוני הדגמה.

  • סוגי ראיונות- טיפים ותרגולים בהתאמה לרדיו, טלווזיה, ראיון שטח, ראיון אוזנייה ועוד.

  • באולפן – הדרכה להתנהלות נכונה באולפן טלווזיה ובראיון מאולפן מרוחק.

  • כותרת- הכנת מסר וכותרת חדשותית בהתאמה למסרים לפני ראיון לעיתון.

תקשורת לא מילולית:

  • רושם ראשוני – שידרוג הרושם הראשוני והתדמית באמצעים לא מילוליים שונים (לבוש, רקע, הגדרה, יציבה, הופעה חיצונית ועוד)

  • מחוות- טכניקות שונות לשימוש במחוות ידיים להעצמה אישית והעברת המסרים.

  • שפת גוף- רבדי קול, שתיקה, הקשבה, קשר עין, אי הלימה חיובית, מרחב, יציבה.

מוצרים ייחודיים שיקבלו המשתתפים:

  1. טיפים מעיתונאים- (בלעדי!!!) סרטוני הדרכה מ: סיוון רהב, אטילה שומפלבי, עמית סגל, חנוך דאום ועוד עיתונאים ואנשי תקשורת מסבירים מנקודת מבטם כיצד נכגון להופיע ולהתראיין.

  2. פרופיל אישי לכל משתתף: באמצעות 70 מדדים כמותיים להופעה (מסר, שפת גוף, קול, רושם ראשוני, פן רגשי ועוד) ננתח את הסימולציות המצולמות ונזהה ונגדיר נקודות לשימור ושיפור בהתאמה אישית. כל משתתף יוכל בהתאמה אישית עבורו לזהות בדיוק מה הן הנקודות השונות אותן עליו לשפר ולשדרג. הפרופיל האישי נמסר ללקוח ומאתר עבורו את הדגשים שבהם ברצונו להשתדרג.

  3. חומרי סיכום כתובים: כל משתתף מקבל לצד הפרופיל האישי טיפים מתומצתים כתובים שישמשו אותו בעתיד לפני כל ראיון.

גופים וחברות שלהם אנו מספקים שירות קבוע לאימונים להופעה בראיונות:

  • פוליטיקה - אימון השרים, חברי הכנסת וראשי רשויות-  מטעם לשכת העיתונות הממשלתית.

  • ארגוני הביטחון-  משטרת ישראל, משרד הביטחון, שירות בתי הסוהר, צה"ל. 

  • ממשלה- מרבית משרדי הממשלה, קק"ל, הרכבת הקלה, הרשות לני"ע, רשות להגבלים עסקיים וכו'.

  • המגזר העסקי-  בנק לאומי, בזק, נספרסו, חברות נדל"ן, יזמי וראשי חברות הי-טק, מגישי חדשות.

  • אקדמיה- האקדמיה הלאומית למדעים, טכניון, מכון ויצמן, איגוד רופאי בריאות הציבור, מכבי ועוד. 

הנה כמה טיפים בסיסים להופעה בתקשורת:

  1. להעביר כבר במשפטי הפתיחה את המסר המרכזי שהכנת מראש.

  2. לשמור על תשובות קצרות ופשוטות. לחבר בין התשובות למסר.  

  3. לדבר לצופה בבית 'בגובה העיניים'. מטאפורות, ודוגמאות מקלות על קליטת המסר.

  4. להימנע משפה מסובכת או מונחים מקצועיים שמוכרים רק לעוסקים בתחום.

  5. להימנע מהנטייה הטבעית של גופך להסתגר ולהתכנס במצבי לחץ אלא להפגין להט.

  6. לזכור שהמיקרופון תמיד פתוח והמצלמות כל הזמן פועלות.

 

התבלבלת באמצע ראיון? פתאום אינך יודע מה לומר? בלאקאוט?

זה הזמן לחזור אל העוגן המרכזי: המסר!